Dlaczego klienci nie finalizują zakupów?

Zjawisko dość powszechne, występujące w poszczególny sklepach internetowych to brak finalizacji zakupów, pomimo wcześniejszej chęci ich odbycia w danym miejscu. Porzucony koszyk, bo taką nazwę nosi tę zjawisko dotyka ponad połowy firm działających w sieci. Dlaczego tak się dzieje i co sprzedawca może z tym problemem zrobić? Spróbujmy odpowiedzieć na te pytania.

Porzucony koszyk czyli właściwie o co chodzi?

Porzucony koszyk to zjawisko, które dotyka ponad połowy firm działających w sieci

Autor zdjęcia: ThoroughlyReviewed

Ściągnięcie do siebie klienta to najważniejsza część działalności danego sklepu internetowego. Jeżeli doda on swoje produkty do koszyka a następnie dokona zakupu – wpływa na zyski naszego biznesu. Jak pokazują badania, zdecydowana większość osób nie decyduje się jednak na ostateczny krok czyli zakup. Porzucony koszyk czyli moment, w którym zainteresowany odbiorca porzuca plany zakupu danych towarów to sytuacja, do której dochodzi w każdym sklepie internetowym.

Budowa procesu zamawiania

Ludzi charakteryzuje stosunkowo niski próg cierpliwości. Proces zamawiania musi być zatem skonstruowany w sposób łatwy i przejrzysty. Jego prawidłowa budowa wpływa na zwiększenie zysków. Decyduje zatem w ostateczny sposób o sukcesie danego sklepu internetowego.

Przemyślany układ oraz właściwe zaprojektowanie koszyka do transakcji sprawia, że proces kupowania jest przyjemniejszy i bardziej intuicyjny. To coś, o czym zapomina wiele sklepów a w istotny sposób wpływa na obroty danej firmy.

Zakupy bez konta

Ostatnio coraz bardziej popularne, działanie wychodzące naprzeciw oczekiwaniom. Zakupy bez konta to skuteczny sposób na zachęcenie klientów do naszej witryny. Proces ich zakładania, następnie autoryzacji a do tego często oferty handlowe po zakupie skutecznie zniechęcają do tej formy.

Możliwość sfinalizowania transakcji przy minimum formalności doceni klient świadomy. Proste zakupy będą dla niego powodem do powrotu do danego sklepu i skutecznie wpłyną na ogólne wyniki sprzedażowe firmy, którą wybrał.