Porzucone koszyki – zmora każdego właściciela e-sklepu

Nic tak nie deprymuje właścicieli e-sklepów jak porzucone koszyki. Nie ma się co dziwić, skoro wykonali tytaniczny wysiłek, by przyciągnąć odbiorcę na swoją stroną, wydając krocie na marketing, pozycjonowanie i SEO, utrata zaangażowania klienta jest bolesna. Jednak błędy są po to, by wyciągać z nich wnioski, dlatego warto przeanalizować zachowanie klienta i jeśli koszyki są porzucane wciąż z tego samego powodu, zmienić strategię i funkcjonalność swojego sklepu internetowego.

Porzucone koszyki – możliwe przyczyny

Współcześni klienci są bardzo niecierpliwi. Nie będą czekać w nieskończoność na ładowanie się strony, dlatego wykup sprawny hosting u dostawcy, który szybko rozwiąże problemy, jeśli strona się zawiesi

Autor zdjęcia: MorseInteractive

Utrudniasz klientowi zakup – wymuszasz na nim, by rejestrował się w twoim e-sklepie i zakładał w nim konto, podając szczegółowe dane. Pamiętaj o opcji szybkich zakupów bez konieczności rejestracji i zachęć do założenia konta kuponami zniżkowymi. Być może podajesz jedynie numer konta do przelewu, nie oferując wszystkich możliwych form płatności, bo nie chcesz dzielić się prowizją za zakupy, ale wolisz dzielić się swoimi klientami z innymi sklepami, które bardziej o nich dbają? Daj klientowi wybór także odnośnie sposobu odbioru zamówienia, jeśli chce czekać na paczkę tydzień, ale mniej za nią zapłacić, jego sprawa!

Dystrakcja klienta – czasem nie popełniliśmy żadnego błędu. Zaoferowaliśmy klientowi wszystkie możliwe formy płatności i odbioru zamówienia, mamy konkurencyjne ceny i oferujemy szybką dostawę (w ciągu 24 h), a przyczyna okazuje się prozaiczna – klienta coś odciągnęło od komputera i nie zakończył wszystkich etapów zakupów online. W tym przypadku sprawdzi się mail z przypomnieniem o niedokończonych zakupach, opcja dostępna jest poprzez usługę szybkich płatności online.

Wolne ładowanie się strony – współcześni klienci są bardzo niecierpliwi. Nie będą czekać w nieskończoność na ładowanie się strony, dlatego wykup sprawny hosting (https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-co-to-jest-hosting-i-jak-wybrac-wlasciwy) u dostawcy, który szybko rozwiąże problemy, jeśli strona się zawiesi.